welcome :x

duminică, 14 iunie 2015

Bicarbonatul de sodiu - un aliment minune

Am citit de-a lungul timpului foarte multe articole despre bicarbonatul de sodiu, da, acel bicarbonat nelipsit din orice bucatarie. Primul pas catre bicarbonat l-am facut indemnata de catre medicul de familie care mi-a recomandat ca atunci cand ma doare in gat sa pun o lingurita de bicarbonat de sodiu in 50 ml de apa, sa amestec bine iar apoi sa fac gargara. A functionat!

Al doilea pas l-am facut cautand pe internet mascute exfoliante. Cea mai simpla era cea cu bicarbonat, asa ca am incercat-o si nu mi-a parut rau. Cum l-am folosit? Am pus o lingurita de bicarbonat in palma, mi-am umezit fata si cu degetele umede am luat bicarbonat, atat cat s-a prins de degete si am inceput sa-mi dau pe fata cu miscari circulare. Acele particule micute de bicarbonat au curatat impuritatile, iar acest lucru a fost vizibil la sfarsit cand fata mea era ca cea a unui bebelus.

Am uitat sa va mentionez faptul ca tenul meu este gras, excesiv chiar, si parul la fel. M-a pus...cineva...sa folosesc decolorant, o data, de doua ori si mi s-a ars parul cam tot.  A trecut de atunci jumatate de an sau mai mult. Jumatate de an in care am incercat toate solutiile  ce mi-au iesit in cale. De curand am ajuns sa citesc un articol despre sampon si efectele negative ale acestuia asupra scalpului. Am continuat sa ma documentez si am decis sa incerc si eu. Sa renunt la sampon. Buuun! Daca renunt la sampon, cu ce ma spal? (pentru ca am firul de par subtire si mi se ingrasa foarte repede, in aproximativ 24 de ore parul meu este gras. Il prind si mai trag de timp inca 24 de ore ca sa nu il spal atat de des), am cautat solutii si am ajuns tot la bicarbonatul de sodiu. Asa ca, de aici incepe ceea ce voi numi in continuare experimentul meu.

Prima spalare - Am pus 2 linguri de bicarbonat de sodiu in 250 ml de apa calduta si am amestecat bine. Mi-am aplicat solutia rezultata pe scalp si pe toata lungimea parului (care mirosea a catel ud, sincer), am lasat sa actioneze in timp ce mi-am facut o baie obisnuita, apoi am clatit. Parul se simtea curat la radacina, spre surprinderea mea, dar, al meu fiind ars era destul de rigid, de aceea am folosit pe post de balsam otet de mere. Cum? Am pus otet de mere in mana si mi-am dat pe varfurile parului, am evitat radacina. Nu imi place cum miroase otetul de mere, dar na, "baba sufera la frumusete".
Dupa uscare parul avea mai mult volum si chiar putina stralucire. Mai am putin si fac 24 de ore si chiar pare ca se tine bine.
S-ar putea ca aceste efecte pozitive sa fie doar o inchipuire pentru ca citeam despre faptul ca dupa renuntarea la sampon, in acea perioada de tranzitie, parul va arata ingrozitor. Aceasta perioada de tranzitie poate dura intre 2 saptamanai si 2 luni in functie de modul de adaptare.
Eu sunt optimista si voi proceda la fel si la a doua spalare, desi, nu miroase frumos, prefer parul sanatos.
Voi reveni cu detalii despre cum a decurs a doua spalare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu